Het Alzheimer Lab

Het Alzheimer Lab is een uitdagend programma waarbij teams van toptalenten de uitdaging aangaan om een social venture op te richten waarvan de opbrengst volledig ten goede komt aan onderzoek naar Alzheimer bij het VUmc Alzheimercentrum. Het programma wordt begeleid door een team van partners en adviseurs van KPMG, McKinsey & Company en DDB.

De manier waarop de teams invulling geven aan de social venture is volledig vrij.

De organisatie van het Alzheimer Lab stelt wel eisen aan de deelnemers. Om de kwaliteit van de projecten te waarborgen, alsmede de ontwikkelingen van ieder team inzichtelijk te maken, wordt ieder project beoordeeld aan de hand van de volgende criteria.

Het Alzheimer Lab 5

Duurzaamheid

De mate waarin het initiatief onderzoek naar de ziekte van Alzheimer structureel (grote tijdspanne) kan steunen.

Het Alzheimer Lab 1

Innovatie

De mate waarin het initiatief origineel, creatief en innovatief is.

Het Alzheimer Lab 3

Directe impact

De mate waarin het initiatief binnen 12 maanden directe impact kan leveren, in de vorm van resultaten danwel een bewezen concept.

Het Alzheimer Lab 4

Hoeveelheid euro’s

De potentie om aanzienlijke bedragen op te halen voor de financiering van onderzoek naar de ziekte van Alzheimer.

Het Alzheimer Lab

Teamsamenwerking

De ontwikkeling die het team samen doormaakt en de energie die ze uitstralen.

Het Alzheimer Lab 2

Reputatie

De mate waarin het resultaat positief bijdraagt aan de reputatie van het VUmc Alzheimercentrum en in lijn is met bestaande activiteiten.

Top